Nemo Equipment

ZRODILA SA MYŠLIENKA
Vo svojej domovine značka oficiálne existuje od roku 2004 az pôvodnej „garážovky“ a doslova „one-man-show“ sa vypracovala nie na najväčšiu, nie na najbohatšiu, ale napriek tomu na najpredávanejšiu značku svojho segmentu na americkom trhu.
Legenda hovorí, že myšlienka založiť firmu na outdoorové vybavenie sa zrodila v hlave istého Cama Brensingera jednej noci v stene Mount Washington. (Mimochodom ide o najvyšší vrchol Nového Anglicka, ktorý je aj napriek svojej „nepatrnej“ výške 1917 m n. m. preslávený extraordinérne drsnými podmienkami – práve tu bola oficiálne nameraná najvyššia rýchlosť vetra na severnej pologuli 372 km/h!) bivaku. Nasledujúceho rána zostúpil ako biblický Mojžiš z hory... av poslednom ročníku svojich štúdií založil NEMO Equipment. Akronym NEMO značí „New England Mountain Outfitters“ (niečo ako „Horolezecké potreby z Nového Anglicka“), sám zakladateľ ale nepopiera ani inšpiráciu slávnym románovým kapitánom z pera Francúza Julesa Vernea.

TRI PILIERE PODPIERAJÚ VŠETKO
Už prvé prototypy NEMO zapracovávali myšlienku bivakovacieho prístrešku s nafukovacou štruktúrou. A tak z dielne firmy vzišiel ako jeden z prvých výrobkov aj stan s nafukovacou konštrukciou. Cam už pred oficiálnym založením spoločnosti začal s niekoľkými kolegami dizajnérmi a inžiniermi pracovať na prvých vzorkách a prototypoch vlastných stanov. O počiatočnom období sám hovorí, že prvých 13 rokov sa stále pohybovali na úrovni start-upu. Dnes má firma 50 zamestnancov iba v hlavnom sídle spoločnosti a najvyššie predaje spacákov a karimatiek v Severnej Amerike.

NEMO 3 piliere
Aj napriek týmto dosiahnutým métom zostáva zakladateľ a zároveň stále vlastník firmy Cam Brensinger skromným a trpezlivým človekom s – minimálne pre sféru biznisu – alternatívnym prístupom: "Nie sme nenásytní. Našim hlavným cieľom nie je každých pár rokov zdvojnásobovať zisky. Našim hlavným cieľom je vytvárať trvalú, ikonickú značku," zakladateľ. A jedným dychom so sebaironickým úsmevom priznáva, že spočiatku bola jeho hlavnou hybnou silou neskutočná odvaha založená na ignorancii. Jeho cieľom boli na začiatku outdoorové výrobky, o ktorých si on sám myslel, že sú „proste cool“. Dnes počúva predovšetkým zákazníkov a snaží sa dať im do rúk najlepší možný výrobok vedúci k najlepším možným zážitkom, skúsenostiam tak, aby si ľudia mohli svoju túru, výlet užiť a zrelaxovať v prírode. „S maximom lásky a rešpektu k outdooru,“ ako sám dodáva.

OCENENIE A VYZNAMENANIE
Zo špeciálky pre horolezcov a ľadolezcov sa postupom času stala firma s oveľa širším záberom (dnes nájdeme pod značkou NEMO taktiež vybavenie pre camping, rodinné výlety...). A vývoj vlastných materiálov posunul NEMO takpovediac až do ríše najodvážnejších outdoorových snov. Ako inak si vysvetliť, že sa mu ešte stále darí vylepšovať svoje karimatky (rastúci tepelný odpor, lepšiu zbaliteľnosť) aj pri znižovaní hmotnosti (sic!)?

NEMO sa stal celkovým víťazom ceny ISPO Brand New už v roku 2005. Jeho návrhy patrili medzi 100 najlepších vynálezov roku ocenených časopismi TIME a Popular Science. To odštartovalo celú šnúru preberaných ocenení a uznaní, ktoré odvtedy stále pokračuje (napr. ISPO Award 2023 za karimatku Tensor Extreme Conditions). Cam spoločne so svojimi dizajnérmi verí, že pracuje na produktoch pre outdoorové dobrodružstvá, ktoré z nás samých vykresávajú to najlepšie. Na dverách do zasadačky majú veľkú samolepku „Designuj tak, ako by ti na tom naozaj záležalo!“

DLHODOBÁ VÍZIA

A zakladateľ Cam Brensinger pridáva svoju ďalšiu progresívnu víziu: Nechce reprezentovať len ďalšiu outdoorovú firmu, ktorá robí viac alebo menej rovnaké výrobky ako všetci ostatní. Chce neustále pracovať na výskume a vývoji a uvádzať na trh iba také výrobky, ktoré sú skutočne „niečo super“, niečo unikátne. A čo NEMO vlastne vyrába? Stany a prístrešky, spacáky a karimatky, kempingový nábytok a ďalšie vychytávky.